سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه مدل باتری برای سیستم صوتی خودرو مناسب است؟

سیستم های صوتی خودرو، اگر بیش از حد قوی باشند، به انرژی الکتریکی بیشتری نیز نیاز دارند و به همین دلیل باید فکر ویژه ای برای نحوه تامین این انرژی در نظر گرفت. نصاب های سیستم صوتی به همین دلیل باید دانش کافی در زمینه سیستم های برقی را نیز در اختیار داشته باشند. در واقع یک نصب کننده سیستم صوتی خودرو باید توانایی رسم مدارها و سایر موارد را نیز داشته باشد و بتواند محاسبات تئوری را نیز به درستی انحام دهد. به همین دلیل توصیه می شود، که این افراد در کلاس های پایه مرتبط با باتری سازی نیز شرکت کنند.

انواع باتری خودرو از چه نظر دسته بندی می شوند؟

باتری های خودرو در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی تولید می شوند. این انواع را می توان بر اساس دسته بندی زیر در گروه های مختلفی جای داد. این دسته باندی ها شامل موارد زیر هستند:

  • نوع باتری (سیلد یا اسیدشارژ)
  • مقیاس ظرفیت آمپرساعت باتری (میزان ذخیره برق)
  • اندازه باتری (طول و عرض و ارتفاع)
  • مکان قرارگیری قطب های مثبت و منفی

چه فاکتوری برای در نظر گرفتن یک باتری مناسب برای سیستم صوتی خودرو اهمیت دارد؟

مهمترین فاکتوری که در زمان صحبت در مورد باتری مناسب سیستم های صوتی خودرو ظرفیت باتری است زیرا سایر موارد تاثیر چندانی در عملکرد نهایی باتری نخواهد داشت. به هملین دلیل است که شما باید در زمان نصب یک سیستم صوتی به موارد اینچنینی نیز فکر کنید. یک باتری استاندارد برای یک خودروی سواری می تواند ظرفیتی معادل 35 تا 100 آمپر ساعت داشته باشد.

چه مدل باتری برای سیستم صوتی خودرو مناسب است؟

نکته ای که می توان در این مورد گفت، آن است که باتری مناسب برای سیستم صوتی یک مدل مشخص و خاص نیست. در واقع شما برای اینکه بتوانید یک باتری مناسب یستم صوتی و خودروی خود انتخاب کنید باید با تئوری برق آشنایی داشته باشید و بتوانید با توجه به توان مصرفی هر یک از قطعات و تجهیزات یک مدل مناسب را انتخاب کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ممکن است حتی مجبور شوند، یک باتری اختصاصی برای سیستم صوتی موجود در نظر بگیرند.

وقتی برای سیستم صوتی یک باتری اضافه می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که برای خودرو خود یک باتری اضافه می کنید ظرفیت مجموع دو باتری اعمال می شود. در واقع این اقدام می تواند میزان زمان روشن ماندن سیستم های برقی خودرو در زمان خاموش بودن موتور خودرو را افزایش دهد و از خالی شدن سریع باتری جلوگیری کند.